Jak zlikwidować kamień nazębny?

Kamień nazębny, czyli mieszanka resztek pożywienia, soli mineralnych oraz bakterii, to niezwykle nieestetyczny osad, który pojawia się najczęściej pomiędzy zębami od ich wewnętrznej strony. Jak się okazuje, jego obecność to nie tylko pogorszenie się estetycznej strony zębów, lecz również wysokie ryzyko osłabienia szkliwa, a tym samym powstanie na zębach próchnicy. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób zastanawia się nad tym, jak zlikwidować kamień nazębny?

Jak zlikwidować kamień nazębny – czyli słowo o leczeniu i domowych
metodach

Wiele osób obawia się, że usuwanie kamienia nazębnego jest zabiegiem bolesnym i wymagającym specjalistycznej pomocy lekarskiej, na równi z uzupełnianiem ubytków w zębach, czyli popularnym borowaniem. Jak się jednak okazuje, rzeczywistość jest zupełnie inna, ponieważ zabieg ten jest nie tylko zupełnie bezbolesny, lecz co więcej, często można go wykonać samodzielnie w domu.
W przypadku chęci usunięcia kamienia nazębnego przez specjalistę, proces ten podzielić można na trzy etapy. Na samym początku wykonywany jest tzw. skaling, czyli odrywanie kamienia od zęba przy pomocy ultradźwięków, co pozwala ochronić szkliwo przed jego mechanicznym uszkodzeniem. Drugim etapem jest piaskowanie, czyli inaczej mówiąc polerowanie przy pomocy piasku zmieszanego z wodą oraz powietrzem. Ostatnim etapem jest fluoryzacja, która posiada silne działanie przeciwpróchnicze.
Rzecz jasna taki zabieg jest dość drogi, co powoduje, że wiele osób mimo wszystko woli zdecydować się na samodzielne usunięcie kamienia nazębnego domowymi metodami lub przy pomocy sprzedawanych w aptece preparatów. Na czym to jednak konkretnie polega?

Domowe sposoby na kamień nazębny

W jaki sposób przy pomocy domowych metod można pozbyć się z zębów nagromadzonego kamienia? Jak się okazuje, niestety nie jest to możliwe, a jedyne co można osiągnąć to zapobiegać powstawaniu na powierzchni zęba kamienia. Jakie substancje posiadają takie działanie?
Do najlepszych dostępnych w każdym domu środków naturalnego pochodzenia, zaliczyć można z pewnością ocet jabłkowy, który oprócz tego jest w stanie zabezpieczyć zęby przed próchnicą, a także ochronić dziąsła przed infekcjami i chorobami.
Innego rodzaju domowym środkiem jest soda oczyszczona, która posiada bardzo mocne działanie antybakteryjne. Dzięki niej możliwe jest usunięcie resztek jedzenia, zabicie bakterii, a nawet wybielenie w pewnym stopniu zębów. Co jednak bardzo ważne, nie zaleca się zbyt intensywnego jej używania, ponieważ może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia.

Skuteczne preparaty usuwające kamień nazębny

Oczywiście nie każdy chce regularnie stosować domowe metody do walki z kamieniem na zębach, więc nie dziwić zupełnie powinno to, że na rynku znaleźć można wiele gotowych i tym samym bardzo wygodnych w stosowaniu produktów, najczęściej w postaci płynów do płukania jamy ustnej, czy też nawet past do mycia zębów, których stosowanie powoduje usuwanie substancji przyczyniający się do powstawania na powierzchni zębów osadu z kamienia.